onsdag 14 september 2011

Brons/guld layering

På många av bloggarna som jag följer skrivs det en del om silver-foil-nagellack med brons-ton i sig, vilket gjorde mig sugen att testa en layering med lack i de färgerna samt försöka göra en repris av detta inlägg.

Lacken jag använde var Isadora Bronzing Gold (ett bronsfärgat skimmer-/metallic-lack) och China Glaze Midnight Kiss, jag hade problem med att få guldlack tunt och jag misstänker att det beror på att de två lacken är rätt lika i färgen.

För denna  kombination började jag med 2 lager av Bronzing Gold och avslutade med 1 lager av Midnight Kiss. Jag hade väl hoppats att guldlagret skulle låta bronsfärgen skina igenom mer än vad det gjorde, lite bronsfärg syns visserligen.

Slutresultatet

Jag är nöjd med slutresultatet även om jag hade hoppats på ett större djup när lacken kom på naglarna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...