lördag 24 september 2011

Depend nr 259

Jag hade läst mig till att några lack från Depends höstkollektion var matta lack och eftersom jag aldrig ägt eller testat ett matt lack förut som var jag tvungen att testa något. Igår när jag var en sväng på stan hittade jag nr 259 och det var tvunget att följa mig hem.

Jag hade väl egentligen tänkt lacka om till Blue my mind i helgen men det lacket får ge förtur för detta! Nr 259 från Depend ser i flaskan ut som ett grönt metallic-skimmer-lack men när det kommer på torkar det med en frostig känsla och blir matt med lite skimmer som slutresultat. Efter 2 lagar blir lacket helt opakt, ett riktigt trevligt lack som är lätt att applicera.
På naglarna blir färgen en kombination mellan grått och skogs-/mörk-grönt, en helt fascinerande färg som blir ännu mer spektakulär med den matta ytan.

2 lager nagellack
 
Jag är helt förälskad i detta lack, helt underbart och något som jag aldrig tidigare haft på naglarna. Efter att ha testat detta lack gav det endast mersmak efter matta lack. Tur att det finns fler från Depend i höstkollektionen! Detta lack får absolut ett högt betyg från mig, en 4:a.

Betyg: 4/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...