onsdag 28 september 2011

H&M Blue My Mind

Äntligen är det dag för min nya älskling från H&M! Jag förstår inte att det tog sån lång tid innan jag provade detta, antar att andra nagellack kom "i vägen".

Som jag läst på många andra bloggar om detta lack angående färgen så var den sjuuuukt svår att göra rättvisa. När jag tyckte jag hade redigerat bilderna och fixat färgerna klart kollade jag ner på mina naglar och ser att bilderna inte alls ser ut som verkligheten. Det var bara att börja om. Nu är jag nöjd, även om det tog några vänder i Photoshop.

Blue my mind är ett klarblått kräm-nagellack från H&M som nästan känns tjock när man målar på lacket men kladdar inte och rinner ut jämt väldigt bra. Vilket överraskade mig efter första lagret nagellack. Jag målade två lager nagellack men hade man velat så kunde det ha räckt med ett laget, på vissa naglar blev det inte riktigt opakt med ett lager. Nog för att jag är nöjd med färgen på bilderna så är färgen liiite mer röd-lila i verkligheten än vad den är på bilderna.

2 lager nagellack

Jag måste faktiskt medge att jag blev glatt överraskad när det gäller formulan. Jag har ju innan testat de mindre flaskorna nagellack från H&M och bävade för att de skulle ha samma tjocka formula, men det hade de inte. BMM går inte att jämföras med dem. Underbar färg, lätt att måla på och torkar snabbt. Det vill säga win-win-win.


Betyg: 5/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...