torsdag 22 september 2011

Inte ris, utan ros!

Inte varje dag man får riktiga rosor och jag blir såklart väldigt glad oavsett vilken form de kommer. Så igår när jag fick veta att jag hade fått en ros av  Mrs Data i form av en ros-utmärkelse blev jag sjukt glad eftersom det var så oväntat - jag har ju inte haft denna blogg så länge.


Med denna motivering: "..är man ny ska man uppmuntras - så är det bara. Dessutom gillar jag fotona väldigt mycket. Ljusa och klara, med tydlig färgåtergivning."

Det är väldigt roligt att mina bilder uppskattas! Och så till lite frågor..
1. Varför började du blogga?
Som Mrs Data skrev har även jag varit slavisk gällande dagböcker som yngre, men mitt seriösa bloggande startade (2005) efter gymnasiet när mina gymnasievänner skulle flytta och fortsätta plugga på andra orter, då skapade vi en blogg för att hålla kontakten och kunna dela med oss av vardagshändelser. Efter det fortsatte jag med en annan blogg (2009) när jag flyttade till England för att plugga en termin så att min släkt och mina vänner kunde ta del av min vardag där.

2. Vilka bloggar följer du?
Jag följer en del modebloggar och en hel del nagellacksbloggar, bland annat de som jag har nominerat.

3. Vilka favoritfärger har du?
Oj, jag har många favoritfärger. I kläder och annat är mina favoritfärger blått, lila, rosa, grönt, beiget, brunt, grått men när det gäller på naglarna är mina favoritfärger blått och rosa.

4. Vilka favoritfilmer har du?
Har väldigt många filmer som jag tycker är bra och romantiska filmer är en sådan genre som jag verkligen älskar, men om jag ska välja några filmer som favoriter måste det blir Eternal sunshine of the spotless mind och Into the wild. Andra genrer jag verkligen gillar är klassiska filmer (Stolthet och fördom, Jane Eyre, Emma...) och fantasy filmer (Harry Potter, Härskarringen...), listan kan göras längre..

5. Vilka länder drömmer du om att besöka?
Jag trodde att mitt utbyte till England skulle hämma mitt sug över att resa till England, men nej, det gav endast mersmak. Så, England vill jag tillbaka till, likaså USA (New York). Italien, Kina, Australien och Nya Zeeland vill jag också besöka.

Så, dags för mig att ge rosor..
  • Det är min vän Annas "fel" att jag fick upp ögonen för alla nagellacks-bloggar och fick intresset att samla/söka/njuta av olika nagellack. Så en ros till henne.
  • Den andra rosen går till Nailtastic, som var den första blogg som jag fann mig själv återkomma till för att se bilder på lack jag var sugen på att köpa men även (med avund) beundra hennes underbara samling. Jag gillar även hennes betygssystem och sambons kommentar, klockrent!
  • Den tredje rosen går till Cactus, som ger mig inspiration till att utforska nya kombinationer och att låta kreativiteten flöda på naglarna. Jag gillar verkligen hennes gradienter och hennes designer med akryl-färg!
 En extra ros till Nailspotting, som får mig att vilja ta fina, ljusa och tydliga bilder precis som hennes bilder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...