söndag 25 september 2011

Turkos-/grön-glittrig layering gradient

Hoppas alla har en härlig söndag! Jag har i alla fall haft en "riktig söndag" idag; tagit det lugnt, kollat serier, städat lite.. Men medan det fortfarande är helg tänkte jag ta och festa till det på naglarna lite, så jag gjorde en glittrig layering gradient denna gång med en grön bas och med ett turkost-grönt glitter som gradient över.

Lacken jag använde var Viva la Diva nr 70 (turkos-grönt glitter) och Depend nr 191 (grönt skimmerlack).

 Jag lade faktiskt bara ett lager grönt lack över det jag hade sedan innan, sen gjorde jag en gradient av glitterlacket över. Detta upprepade jag 2 gånger, så 2 lager och sen överlack på det. 

Slutresultatet; ett lager depend och två vänder gradient med viva la diva

Jag är sjukt nöjd med denna mani, det var lättare att jobba med ett färgat glitterlack än en vitt/genomskinligt! Jag tror det hjälpte att glitterlacket inte blandade sig med baslacket, utan jag fick tid att justera glittret tills jag blev nöjd. Båda tummarna upp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...