fredag 23 september 2011

Vit-glittrig gradient layering

Här kommer den planerade layering:en som jag hade tänkt göra för ett par dagar sedan, egentligen är det väl ett försök på en gradient, som jag är ganska nöjd med men den var sjukt svår att fota. Tror jag tagit cirka 100 bilder innan jag fick en bild jag var nöjd med.

Nagellacken jag använde var Pieces Ash Purple, Depend nr 105 och Mavala Colorfix. Colorfix har jag använt konstant i säker 4-5 år och är sjukt nöjd med det som överlack! Funderar dock på att testa Seche Vite då jag har läst så mycket gott om det.

 För denna mani hade jag 3 lager ash purple och två lager med 105 som jag spred ut över nageln tills jag kände mig nöjd. Med andra ord jag lade en tjock rand av lacket på nageln vid nagelbandet och drog sedan ut lacket med penseln, detta gjorde jag två gånger. Toppat med ett lager colorfix.

Slutresultatet

Jag är nöjd med resultatet även om själva exekveringen kunde ha varit lite snyggare, men övning ger ju färdighet som det brukar kallas. Så jag kommer nog göra fler liknande manis men med andra glitterlack, fördelaktigt ett som är färgat och är lättare att fota. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...