söndag 16 oktober 2011

Funky french: Korall och gult

Jag tänkte att jag skulle ta och uppdatera mina naglar lite, det blev en funky french. Så jag var sugen på att ta det gulaste lacket jag hade och kombinera detta med korall-lacket jag redan hade på. Gulare än Mavalas Alexandria blev det inte, men förmodligen på grund av skimret i lacket och tillsammans med korallfärgen Times Square Tangerine Creme ser Alexandria nästan guldfärgat ut. Hade velat att det såg neon-gult ut.

Jag hade två lager TSTC sedan innan och gjorde två vändor med Alexandria som tipp. Över detta ett lager Colorfix från Mavala.

 Slutresultatet

Jag är riktigt nöjd med resultatet, jag upptäckte vad mycket lättare det blir att måla på "fel hand" om man har ett lack som inte torkar och blir kletigt direkt. Alexandria var väldigt smidigt att måla på. En härlig och lite udda kombination som jag verkligen diggar.





Bjuder också på en bild på den högra handen:

2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...