onsdag 12 oktober 2011

Funky French: Petrol och mintgrönt

Då mitt nuvarande lack igår höll på att flagna bort ville jag testa göra en lite roligare fransk manikyr. Senast jag testade detta var när jag var cirka 15 år och efter den traumatiska upplevelsen, det blev inte vackert, ville jag aldrig göra en fransk manikyr igen.

Jag fri-handade denna franska manikyr med två lack från H&M: Mint green och Petrol. Manikyren på vänster hand blev som jag misstänkte helt okej medan manikyren på höger sida inte blev lika bra. Får öva på att bli bättre att måla med vänster hand (är högerhänt).

Slutresultatet: 2 lager Petrol och en vända Mint Green

En rolig manikyr som kräver övning!




2 kommentarer:

  1. Jag har nyligen blivit kär i funky french-manikyrer, men visst är det svårt att måla på "fel" hand!! Men det är så värt det, stortrivs i dem. Härlig färgkombo förresten!

    SvaraRadera
  2. Ja, funky french är inte dumt! Jag kommer nog göra fler ändå :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...