torsdag 13 oktober 2011

H&M Ocean Sand

Hmm.. Känner att variationen på nagellacksmärken inte är så stor, men det kan inte hjälpas!

Lacket jag ska skriva om nu är ett lack som överraskade mig. När jag hade kommit hem precis efter att jag köpte Ocean Sand H&M upptäckte jag att förutom den bruna basen och guldskimret så hade lacket även silver-vita glitterflakes i sig! Till skillnad från sitt systerlack, det ljusblå-glittriga Blue Wave som nästan blir opakt efter 5 lager, så blir Ocean Sand nästan opakt efter ett lager. Sjukt najs. Det blev två lager nagellack, som jag tyvärr inte hade tålamod att vänta på att det skulle torka. Nagellacket hade något längre torktid än väntat.

2 lager Ocean Sand

 Ett överraskande och väldigt härlig lack. Jag hade inte förväntat mig ett lack med så mycket pigment eller att det innehöll flakes heller.

Betyg: 5/5




2 kommentarer:

  1. Åh - det där blåa lacket HATADE jag för att det aldrig ville torka. Tyckte bättre om Ocean sand, men gav ändå bort det till en kompis som blev helkär i det. Nästan så jag ångrar det nu...

    SvaraRadera
  2. Verkligen! Jag blev också riktigt besviken på det blåa, det såg så fint ut i flaskan..

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...