onsdag 18 april 2012

Mina naglar älskar..

.. Myrraolja!

Första gången jag introducerades för myrraolja var för cirka ett år sedan. Jag tyckte mig se förändring på mina naglar direkt; de blev starkare, längre snabbt och skivade sig inte lika mycket. Jag använde det dagligen i ungefär en vecka, kanske mer, men märkte efter ett tag att de längre inte blev starkare. Det verkade som om en längre användning av det gjorde naglarna mjuka - eller så var det på grund av något annat. Jag slutade i alla fall använda det.

Men för lite över en månad sen hittade jag min flaska med myrraolja och bestämde mig för att testa igen, det kunde ju inte skada. Eftersom jag då hade nagellack på mig, har ju det nästan jämt nu för tiden, lade jag myrraolja på nagelbandet och ibland på undersidan av nageln, innan jag gick och lade mig. Det blev en del av min kvällsritual, och jag kunde märka att med tiden växte de mycket mer än innan och de skivade inte sönder så fort jag stötte i något. Nu får jag väl erkänna att jag använder myrraoljan lite sporadiskt, när jag kommer ihåg det eller innan jag lägger på ett nytt nagellack, men ändå så ofta att de har hållit sig starka en längre tid.

Nu när jag har skrivit detta inlägg kommer naglarna säkert börja bli svaga och skiviga så att jag får klippa ner dem.. ;-)

4 kommentarer:

  1. Jag har som en liten spa måndag för mina naglar då jag inte lackar nått utan smörjer vårdar m.m hela dan, men kan ju ta vilken dag man vill. Kanske testa och bara använda oljan en dag i veckan så kanske dom inte blir så mjuka så fort?:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det kanske vore något! Lite så brukar jag faktiskt göra, tar jag bort nagellacket på en eftermiddag kan jag låta naglarna "lufta" över natten och då använda oljan innan jag lagt mig. Men vilken bra idé att ha en spa-dag!

      Radera
    2. Mina nagelband såg förfärliga ut och naglarna så jag införde Spa Måndag så jag skulle få in de som rutin:-)

      Radera
    3. Smart! Mina nagelband skulle nog också gilla det :-)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...