fredag 11 maj 2012

Kleancolor Holo Yellow

Freeedag! Och en holo sådan (även om Holo Yellow från Kleancolor kanske inte räknas som ett holografiskt nagellack i allas ögon..). Så sjukt skönt med fredag, trots att jag fortfarande är förkyld så har det faktiskt blivit bättre - lagom till helgen.
 
Holo Yellow är ett gult skimmer-lack med små små holografiskt/prismatiskt glitter, skimret i lacket gör att färgen nästan ser guld-färgad ut. Det täcker väldigt bra, på ett lager är det nästan helt opakt, men jag väljer att lägga ett extra. 2 lager nagellack totalt.


Två lager Holo Yellow

Jag är lite besviken, jag vet egentligen inte vad jag hade förväntat mig - har ju sedan innan kunnat läsa mig till att holo-effekten inte var något att hurra över, men jag hoppades ändå.. Det var typ omöjligt att få en slät yta, trots två lager överlack var det fortfarande knottrigt och då gav jag upp.
Men bortsett från besvikelserna (holo-effekten och knottrigheten) så gillade jag att ha Holo Yellow på naglarna!

Betyg: 4/5



4 kommentarer:

  1. Jag gillar det här och kan mycket väl tänka mig att köpa en flaska. Är ganska ont om gula Holosar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag kan tänka mig att det inte finns så många.. Jag är super-glad över att jag köpte detta!

      Radera
  2. Jag tycker den ser fin ut, även fast den ser med guldig än gul ut :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...