onsdag 2 maj 2012

Pieces Watermelon

Jag hade egentligen planerat att visa ett annat lack, men nu får det bli detta! Sen ska jag visa en födelsedagspresent jag beställde till mig själv för ett par veckor sedan. Jag ska bara fixa lite bilder som legat kvar på kameran sedan förra veckan.


Watermelon från Pieces är ett neon-korall-färgat jelly-nagellack. Det är en förunderlig färg: på första lagret blir det som en skir rosa, typ som Depend nr 244, och på det andra lagret blir det som en knallig korall-orange färg, ungefär som detta lack.
Watermelon är ganska skirt, på två lager kan man ana VNL men inget man störs av - det verkar inte heller uppfattas av kameran. Antingen var jag lite väl otålig på att vänta tills lacket var torrt innan jag fotade det eller så torkar detta lack långsamt. Det tog en stund innan lacket var helt torkat.



Två lager Watermelon

Hade detta lack inte luktat som det gör, det har en hemsk lukt, så hade det varit en fullpoängare i mina ögon.

Betyg: 4/5


  
Här ser man verkligen hur "neon:ig" denna färg verkligen är, tagen utan blixt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...