torsdag 20 september 2012

Deborah Milano Scarabee Effect

Scarabee Effect från Deborah Milano är ett väldigt spännande duokromt lack och en dupe till Chanels Peridot (om det är en exakt dupe kan jag tyvärr inte svara på, men av bilder att döma är de väldigt lika). Scarabee Effect var väldigt enkelt att hantera, det var varken tunn eller tjock i formulan.Det täcker perfekt på två lager och har bra torktid!

Två lager Scarabee Effect
Jag gillade verkligen detta lack, det har en väldigt spännande färg och jag trivdes verkligen med det på naglarna men färgen i sig kändes inte 100% som mig därav 4:an. För att vara en dupe till Peridot tror jag att det är ett väldigt bra alternativ, äger dock inte originalet så jag kan inte jämföra men det var helt klart en trevlig upplevelse!

I en perfekt värld hade det fått vara lite mer djup i lacket, och lite mer blått. Som Scarabee Effect ser ut på bilderna nu tycker jag det påminner en hel del om en layering jag gjorde för ett tag sendan. Hur som, jag kommer helt klart använda det fler gånger!

Betyg: 4/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...