måndag 10 oktober 2011

H&M Petrol

Så var det måndag igen och dags för lite ny färg på naglarna för att början på veckan lite roligare! Efter att ha haft en hel del rosa/lila färger på naglarna tyckte jag det var dags för något helt annat, lite blått eller grönt. Så det fick bli ett blå-grönt lack från H&Ms set, denna färg heter Petrol.

Petrol är ett blå-grönt krämlack som, sin syster, är helt underbart att applicera. Torktiden var bra även om några naglar fick rätt tjocka lager lack och lacket torkar väääldigt glansigt. Man skulle kunna tro att jag har använt överlack men icket! Något som i och för sig kanske inte syns på bilderna.. Man hade klarat sig med ett lite tjockare lager nagellack men jag valde att ta två lager.

2 lager Petrol från H&M

 En väldigt fin färg och underbar formula, jag är riktigt imponerad över lacken i detta set. Jag trodde att eftersom flaskan är så lång och smal att penseln skulle kännas ostabil, men inte det, penseln var lätt att måla på lacket med. I like!

Betyg: 4/5

Färgen på dessa bilder är något mörkare och lite mer grön i verkligheten. Av någon anledning blir dessa bilder, som är tagna vid fönstret i naturligt ljus, alltid en liten annan färg trots redigering i Photoshop..


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...