tisdag 28 februari 2012

H&M Metallic Grey

Så fort jag såg detta lack tänkte jag på Mavala Silver, men medan jag målade på lacket kände jag mer och mer att det inte stämde. Metallic Grey från H&M är mer grå-färgad än silver. I flaskan ser det nästan ut som att lacket innehåller små små glitter-korn men det är lite större skimmer som inte syns direkt mycket på nageln.

På nageln skimrar lacket som ett metallic-lack. Första lagret var lätt att måla på men det ville inte riktigt flyta ut - det blev lite stripigt, tror det berodde på att jag ganska precis innan hade smort in händerna (smart, my bad!). Med ett andra lager nagellack blev det helt opakt men jag upplevde även att lacket kändes tjockare på andra lagret än första lagret. Två lager täckte alltså, men jag tror ett lager hade täckt minst lika bra.


Två lager Metallic Grey

Ett fint och trevligt lack, men i mina ögon är det inte jättespeciellt. En rätt vanlig färg som finns hos de flesta märken.

Betyg: 4/5




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...